Smyks: Sådan kickstarter du en helt ny annoncekonto

“Hvordan vi byggede en skalerbar salgstragt med over 13x ROAS”

Smyks er en online webshop og fysisk butik lokaliseret på Amager. Smyks havde allerede en stor omsætning via online handel, men havde aldrig benyttet sig af andet end SEO. Det var derfor vores opgave at følge op på denne gode mængde trafik samtidig med at føre nye relevante kunder ind via Facebook

 

Problem – en start fra bunden

Da virksomheden aldrig havde benyttet sig af Facebook annoncering, var der hverken opsat en pixel på hjemmesiden eller noget tidligere data fra annoncer, som vi kunne gå ud fra. Derfor var det primært kun ud fra vores erfaring, at vi kunne opsætte annoncer. Vi måtte derfor løbende holde skarpt øje med, hvilken feedback vi fik – mere end man normalt burde.

 

Løsning – en skalerbar salgstragt 

Vi delte vores arbejde op i to dele. Først skulle vi have opsat vores tragt baseret remarketing flow, som sørgede for at samle alle dem op, der havde vist interesse for nogle produkter eller lagt i kurven. Da vi kunne se, at det fungerede, kunne vi herefter lede ny trafik ind på siden, fordi vi vidste, at dem der ikke købte, ville blive fanget i vores remarketing og købe alligevel. Løbende fik vi så mere data til at tage bedre og nye beslutninger for kontoen. 

 

Resultat – return on ad spend +1.300 %

Med den data vi fik ind i løbet af måneden, formåede vi a

femdoble hans budget fra de første 15 dage til de sidste 15. Samtidig med at vi havde et gennemsnitligt Return On Ad Spend ROAS på over 13. Løbende med dette formåede virksomheden at opnå en ROAS på over 5x på at drive nye kunder ind på shoppen.

  • 13%

    ROAS

  • 5%

    ROAS på at erhverve nye kunder

  • 7.5%

    Flere på nyhedsbrev

Smyks: Sådan kickstarter du en helt ny annoncekonto “Hvordan vi byggede en skalerbar salgstragt med over 13x ROAS” Smyks er en online webshop og fysisk butik lokaliseret på Amager. Smyks havde allerede en stor omsætning via online handel, men havde aldrig benyttet sig af andet end SEO. Det var derfor vores opgave at følge op […]